چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

تکمله الغدیر تحت عنوان «ثمرات الاسفار الی الاقطار» مرحوم علامه امینی به همت مؤسسه دایره المعارف فقه اسلامی و همکاری مرکز الغدیر منتشر شد.

 حجت‌الاسلام حسنی مدیر مؤسسه دائره المعارف فقه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اعلام این مطلب گفت: علامه امینی در جلد آخر موسوعه یازده جلدی خویش به خوانندگان وعده می‌دهد برای روشن شدن بیش از پیش مسایل، جلدهای دیگری در مورد حادثه غدیر منتشر کند، لذا نام «ثمرات الاسفار الی الاقطار» را برای بقیه نوشته‌های خود برگزیده بود.
وی افزود: مرحوم علامه امینی در سفرهای خود به هندوستان ایران و سرزمین شام، صدها کتاب خطی و چاپی کتابخانه‌ها را فیش برداری و نتیجه کار را به صورت دست‌نویس به کتابخانه خود موسوم به امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف سپردند.
حجت‌الاسلام حسنی، با اشاره به اینکه موسوعه الغدیر به صورت دقیق از سوی این مؤسسه و همکاری مرکز الغدیر منتشر شده است گفت: کتابخانه امیرالمومنین(ع) چاپ و انتشار انحصاری بقیه الغدیر را به این دو مرکز واگذار کرد.
حجت‌الاسلام حسنی افزود: مؤسسه دائره المعارف فقه و کتاب، ثمرات الاسفار الی الاقطار مرحوم امینی را با بررسی و تحقیق و تصحیح در 4جلد به نام تکمله الغدیر چاپ و منتشر نموده و در اختیار دانش‌پژوهان قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha